Izmjena ulja u motoru

Par riječi kako obaviti izmjenu ulja na vašem automobilu u kučnoj radinosti . Za ovaj posao potrebno vam je sljedeće : Ključ za otpuštanje vijka kartera za ispust ulja (za većinu starijih vozila vam je dovoljan set nasadnih ili običnih kombiniranih okasto/vilastih kljuceva dok za neke novije modele postoje spec. kvadratni nastavci no i njih danas možete kupiti u boljoj trgovini alata ili trgovini rezervnih dijelova ..) Ključ za otpuštanje uljnog filtera (također , dostupno u trgovinama za prodaju alata , većim trgovačkim centrima ili trgovinama rezervnih dijelova) Ručna dizalica i trokraki podložak Posuda za ispust otpadnog ulja odgovarajućeg obujma (4 do 5l) Jednokratne PVC rukavice i stare krpe za brisanje otpadnog ulja Prije ispuštanja ulja iz sistema obavezno zagrijte motor na radnu teperaturu , potom parkirajte vozilo na ravnu površinu , podignite ručnu kočnicu i ubacite mjenjac u prvi stupanj/brzinu , postavite dizalicu na uporno mjesto na prag vozila i podignite vozilo u tolikoj mjeri koliko vam je dovoljno da se podvučete ispod vozila da otpustite ispusni vijak na karteru motora i podložite posudu za otpadno ulje , na mjesto dizalice postavite trokraki podmetač također pozželjno je ispod vozila podmetnuti rezervni kotač ili nešto slično za slučaj da vozilo sklizne sa podmetača ili dizalice što može rezultirati ozbiljnim povredama tako da posebno vodite računa o tome da je vozilo stabilno kada obavljate bilo kakvu vrstu popravka na doljnjem postroju vozila .. Tokom otpuštanja ispusnog vijaka obratite pozornost na smjer otpuštanja jer se kod nekih modela vozila isti otpušta na obrnutu stranu – kod standard navoja koji važi za većinu vozila vijak se otpušta obrnuto od kazaljke na satu dok se na određenim modelima otpušta u smjeru kazaljke na satu što zovemo “kontra navoj” , sama sila stege vijka je umjerena tako da ukoliko nemožete popustiti vijak okrečući ga na jednu stranu nemojte forsirati već probajte na obrnutu .. Kada ste otpustili vijak odmah podmetnite posuda za ispust otpadnog ulja tako da sredina posude bude po prilici oko centra ispusnog vijka (navucite na ruke PVC rukavice) , otpustite vijak po prilici do polovice te maknite alat i nastavite otpuštati vijak prstima pritiščući vijak prema gore tako da kada ga otpustite do kraja navoja možete naglo povući ruku držeći ispusni vijak u stranu kako vas nebi opeklo ulje koje će biti poprilično vruće tako da vodite računa o tome da se ne opečete !

Sada je vrijeme da napravite pauzu , pričekajte min. 15min. da se ulje kompletno iscijedi iz sistema , za to vrijeme možete otpustiti uljni filter , uljni filter se nalazi na prenjoj ili stražnjoj strani na bloka motora te je ušarafljen u samo kućište bloka motora , za otpuštanje uljnog filtera biti će vam potreban gore napomenuti ključ koji se omota oko samog filtera (lancem ili kajišem ovisno od modela ključa) napnete lanac provučete kraj lanca kroz utor uljnog ključa i okrenite ključ obrnuto smjeru kazaljke na satu , ukoliko lančanik kljuca uljnog filtera klizi po uljnom filteru a istoga ne pomiče – dodatno dotegnite/napnite lanac te pokušajte ponovo .. Otpušteni filter ulja uhvatite rukom , ispod filtera podložite staru krpu te ga otpustite do kraja navoja rukom i kada ga skinete okrenite ga unutrašnjom stranom prema gore kako vam nebi cijedilo ulje po motoru jer će u filteru biti po prilici oko 2dl ulja .. Kada ste skinuli uljni filter , i kada se ulje kompletno iscijedilo iz sistema , uljni filter i staro otpadno ulje obavezno deponirajte u za to odgovarajuće spremnike , ukoliko u vašem kraju ne postoje spec. komunalne posude ili centri za zbrinjavanje starog otpadnog ulja i uljnh filtera pretočite ulje u odgovarajuću posudu/karnister i dostavite u neku automehaničarsku radnju pošto automehaničari imaju spec. spremnike za odlaganje i dovoz otpadnog ulja .. nipošto nemojte zanemariti ovaj postupak zbrinjavanja otpadnog ulja i ne ispušajte ga u okoliš ili kanalizaciju jer samo jedna kap otpadnog ulja može zagaditi na tisuću litara vode !! Pošto ste odabrali odgovarajuće motorno ulje za vaše vozilo (prema gore navedenim specifikacijama i po gradaciji za vaš model vozila) izuzetno važan detalj je izbor kvalitetnog uljnog filtera , original uljni filteri kupljeni u ovlaštenom servisu su u pravilu najkvalitetniji ali i za nijansu skuplji od uljni filtera koje možete kupiti u trgovinama zamjenskih rezervnih dijelova , no svakako vrijede utrošenog novca , ukoliko se ipak odlučite za zamjenski uljni filter držite se renomiranih marki : Fram , Mann , Purflux , Motaquip . Punjenje sistema uljem radimo na sljedeči način – obrišite suhom krpom dosjed ispusnog vijka na karteru motora , na ispusni vijka montirajte novi bakreni brtveni prsten (brtveni prsten možete kupiti u bilo kojoj trgovini rezervnih autodijelova prema uzorku) ušarafite ispusni vijak u karter motora te umjereno stegnite kljucem (sa osjećajem , nipošto ne pritežite više nego što je potrebno !) spustite vozilo nazad na tlo , i pripremite uljni filter za montiranje , ovdje je važno da namastite kontak brtvu uljnog filtera uljem prije montaže natrag na blok motora , umočite kažiprst u ulje te kružnim pokretom namastite cijelu površinu gumene brtve uljnog filtera , suhom krpom temeljito obrišite dosjed uljnog filtera na bloku motora te ušarafite uljni filter na blok , stegnite rukom 2/3 do 3/4 okretaja te ukoliko je potrebno , ukoliko naknadno primjetite propuštanje oko filtera dodatno pritegnite ključem za uljni filter (ponovo , sa osjećajem , ne pritežite više nego što je potrebno !) . Također dobra je praksa napuniti sami uljni filterfilter , spustili vozilo na tlo , možete početi sa punjenjem sistema uljem . Odvrnite čep za doljevanje ulja na vrhu motora na poklopcu ventila te polako uljevajte ulje u sistem . Uobičajena zapremina ulja za automobilske motore varira od 3.5 do 5l ulja (uračunato sa uljnim filterom) , točne podatke za vaše vozilo možete provjeriti u uputstvima za održavanje vozila gdje je naznačena zapremina ulja i odgovarajuća gradacija ulja za motor koji je ugrađen u vašem vozilu . Pri doljevanju ulja periodički provjeravajte nivo kontrolom šipke nivoa ulja kako nebi prepunili sistem što je štetno u jednakoj mjeri kao i vožnja na niskom nivou ulja ! idealno nivo ulja u motoru držite između min. i maxi. oznake na kontrolnoj šipki . Kada ste napunili sistem i očitali sa kontrolne šipke da je nivo između min. i maxi. oznake , vratite čep za doljevanje ulja te nakratko upalite motor i pustite da radi po prilici 1/2min. da se podigne uljni pritisak i da ulje procirkulira sistemom , kasnije ugasite motor i ponovo prekontrolirajte nivo ulja (najčešće ćete morati doliti po prilici dodatnih 0.5l ulja) također prekontrolirajte površine oko ispusnog vijaka na karteru motora i površinu oko uljnog filtera za mogućnost propuštanja , ako uočite propuštanje dotegnite vijak/filter za 1/4 okreta te ponovo upalite motor i prekontrolirajte dok se ne uvjerite da je sistem kompletno zabrtvljen . Nastojte vršiti redovnu izmjenu ulja na vašem vozilu jer staro ulje puno vise naštet motoru nego kilometraža ! prepolovite preporučene servisne intervale izmjene ulja za vaše vozilo i poželjn